COLLECTION DIOR 2011 SUMMER



Hello dear followers! I know I am late to talk about this, but I really wanted to write an article about the new collection of DIOR for spring/summer 2011 -that came out on the runway on October 1st 2010.  To my opinion, the collection is really not the best that John Galliano has created (I mean... comparing with all the other splendid ones he did)! Also, maybe I am more used to see his Couture collections, which are way more extravagant and powerful than just ready-to-wear ones. Anyway! This collection is really about enjoying Summer, with hawaiin flowers and crew hats that represent very well the water and the beach. A lot of the outfits are marine-inspired and I really like that. It gives a more masculine side to the clothes. Also, I really enjoy those funky shoes that almost look like they were borrowed from natives of an island! I think they really give a "Tiki" touch to the whole collection! :)  I made some collages with certain outfits for you! I hope you enjoy!


Salut à vous!  Je sais que je suis un peu en retard pour parler de ce sujet, mais je tenais vraiment à écrire un article sur la nouvelle collection printemps/été de DIOR 2011 -qui est sortie le 1er Octobre 2010. À mon avis, la collection n'est vraiment pas la meilleure de John Galliano (je veux dire que je pense qu'il en a déjà créer des biens meilleures)! Il faut aussi dire que celle-ci est une collection prête-à-porter, ce qui ne se compare pas vraiment aux collections Haute Couture qui ont une magie et une fantaisie phénoménale! Bref! Cette collection à tout de mêmes des atouts! Je trouve qu'elle représente bien la joie de l'été avec ses motifs de fleurs hawaiiennes et ses petits chapeaux de la marine! Plusieurs outfits sont inspirés de l'armée marine ce qui donne un air un peu plus masculin aux vêtements. Aussi, j'aime bien les souliers très colorés qui, je dirais, on l'air d'avoir été emprunté aux habitants d'une ile déserte! Je pense qu'il donnent une petite touche "Tiki" à la collection! :)  J'espère que vous apprécierez les montages que j'ai fait pour vous!
I love the crew hats!
J'adore les chapeaux de la marine!

Just look at those shoes! Don't you think they are pretty much fun? :) I say they look "Tiki"
Regardez ces souliers! Ne les trouvez-vous pas amusants? Je trouve qu'ils ont vraiment un style "Tiki"

The dresses on the two collages up and under this very sentence are my favorite ones. I think they are the most original pieces of the collection because of all the brights colors and the crazy amount of details.
Les robes étant sur les montages encadrant cette phrase sont mes pièces préférées de la collection. Je pense qu'elles sont très originales dû à leurs couleurs foudroyantes et à la quantité énorme de détails.

Like every ending, Galliano parades in a crazy outfit of his own to close the runway. Here, you can see he really is the captain of the show!  :)
Comme à chaque fois, Galliano parade à la fin du défilé avec un de ses nombreux outfit extravagant! Ici vous pouvez voir qu'il est vraiment le capitaine de son spectacle!  :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Top